miercuri, 9 ianuarie 2013

Pregatirea intalnirii cu delegatia FMI si dosar penal musamalizat pentru fraudarea statului roman cu miliarde de euro de catre functionari ai Ministerului de Finante



 In vederea sustinerii intereselor membrilor SCMD si a celorlalte organizatii afiliate la Consiliul National al Societatii Civile (CNSC), avem prilejul  sa ne adresam direct Guvernului, reprezentantilor UE, FMI si BIRD,  prin participarea noastra la consultarile cu societatea civila. pe care acestea le fac periodic la fiecare prezenta la Bucuresti .
       Proxima vizita a delegatiilor acestor foruri internationale, cu  care Romania  a incheiat un "Acordul de imprumut de tip Stand-By –preventiv” este programata a avea loc in jurul datei de 15 ian. 2013.

      In vederea acestei actiuni rugam Secretariatul SCMD:
·       sa trimita solicitarea de participare la intrevederea anuntata reprezentantului Cancelariei FMI la Bucuresti , Domnului   Tony  LYBEK  ( e-mail : pffice@fmi.ro     relatii suplimentare la  tel. 0213115833, fax. 0213181410);
·       sa mediatizeze activitatea si sa asigure participarea impreuna cu subsemnatul a 2-3 specialisti ai CNSC in domeniul economic financiar.
  
Prof.  Ionel Constantinescu - cercetator REI           Bucuresti 20.07.2012

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
      
        OBIECTIVE urmarite si motivarea interventiei:     

      Cronicizarea crizei datoriilor suverane,  prelungirea crizei in zona UE, anuntata prin estimarile recente, volatilitatea pietii private de capital si costul ridicat al imprumuturilor pe aceasta piata, determina Romania sa-si mareasca interesul pentru imprumuturile atrase de la Institutiile Financiare Internationale .
       
        Daca de la  alte institutii financiare  (BIRD, BEI,BERD) guvernul a solicitat si beneficiat de sprijin financiar adecvat, din relatia cu FONDUL, Romania nu si-a fructificat decat in mica parte  drepturile pe care aceasta institutie  i le confera.
        Interventia nostra propune  remedierea acestei situatii,urmarind  sa inscrie aceasta relatie, intr-o politica de finantare a FMI (facilitate tip de incadrare a acordului), avantajoasa tarii, intrucat din  relatia cu aceasta institutie de finantare  avem in acest moment un pachet de constrangeri  si zero avantaje !  
    
   Actiunea  este realizabila prin: 
        1. Redimensionarea conditionalitatilor, in vederea reasezarii tintelor stabilite si  in acord  cu modificarile majore survenite in contextul intern si international, aparute ulterior negocierii acordului .
          2. Propuneem ca viitorul acord cu FONDUL sa fie  pe termen mediu, motiv pentru care Directivele FMI extind rambursarea la 10 ani, timp necesar pentru ca politicile finantate sa poata fi aplicate  sa dea roade !  
      Aceasta propunere se inscrie  in noua  politica  FMI destinata   finantarii  de politici necesare  DEZVOLTARII DURABILE a tarilor emergente cum este Romania .  

   Politica FMI adaptata iesrii din criza a fost introdusa in practica prin Directivele din dec. 2010 . Au fost ridicate in acest scop plafonul de imprumut pentru acest scop la 600% si in plus au ridicat  Facilitatea de Creditare Largitaa (EFF) la nivelul de "facilitate principala  de creditare" , la acelasi nivel cu  acorurile in St-by.
    Desi  aceste avantaje erau in vigoare la data negocierii actualului acord, Guvernul Boc le-a ignorat, cerand un tip de acord "preventiv" prin care si-a asumat sa nu foloseasca imprumutul convenit, de 3200 mil. euro, cu impunerea  unui pachet de  conditionalitati, negociatorii fostului guvern angajand  o reducere mult prea acelerata si severa a deficitului bugetar, pentru indeplinirea  careia, atat guvenele Boc , MRU, cat si actualul guvern au fost fortate sa intreprinda constrangeri  ale cheltuielilor bugetare mult mai severe decat majoritatea statelor UE, mult mai indatorate decat Romania !
   
       Impactul negativ al acestei erori a condus la disponibilizari masive, reducerea investitiilor guvernamentale de capital (franarea cresterii economice) si falimentarea a mii de IMM-uri si SC private si de Stat, reducerea salariilor si pensiilor,inchiderea spitalelor, scolilor, institutelor de cercetare, etc, factori ce sustin dezvoltarea  durabila. Gravitatea acestor constrangeri severe si a urmarilor lor a facut ca Romania sa se indeparteze de obiectivul dezvoltarii durabile, obiectiv al Organizatiei Natiunilor Unite, devenita norma obligatorie pentru Romania prin insusirea lui  de catre forul suprem al UNIUNII, Consiliul European.
        Urmarile acestor actiuni contravin in acelasi timp si statului FMI care prevede ca in activitatile FONDULUI se vor evita conditionalitati care prin aplicarea lor vor  determina  ,,efecte  distructive”.

        Efectele negative ale conditionalitatilor stabilite in acord au fost amplificate pe timpul derularii acestuia de o modificare severa < in SENS NEGATIV>  a tuturor termenilor luati in calcul la data stabilirii lui.
        Concret, a avut loc o reducere a cresterii PIB/2012 de la  4 % la sub 1 % la sfarsitul anului; reducerea intrarii de Investitii Straine Directe (ISD) la minim  istoric din 1994; reducerea exportului  in zona UE datorita prelungirii crizei in zona; reducerea drastica  a banilor trimisi de romanii de afara, etc. Aceste scaderi ce au diminuat corespondent veniturile bugetare , fortand guvernul ca pentru mentinerea deficitului asumat sa opereze noi masuri de restrangeri ale cheltuielilor.
       Sesizarile noastre facute Guvernului in numele Socetatii Civile, privitoare la necesitatea  renegocierii tintelor de deficit (prin prelungirea termenelor de indeplinit) si reasezarea acordului, adaptarea lui  la modificarile majore survenite in contextul intern si international  nu au gasit pana in prezent un raspuns realist din partea niciunui guvern.
     In plus, intentia anuntata de actualul guvern de a incheia la finalizarea acestui acord, un alt acord exclusiv <preventiv>(fara a accesa imprumuturi !) contravine  flagrant intereselor Romaniei in a beneficia de cele mai avantajoase imprumuturi, periclitand una din cele mai sigure si avantajoase mijloace de finantare pentru dezvoltare durabila.

           DIN ACEST MOTIV NOI, CA REPREZENTANTI  A UNEI   PARTI SEMNIFICATIVE A SOCIETATII CIVILE, VA SOLICITAM CA  VIITORUL ACORD PE CARE GUVERNULROMANIEI INTENTIONEAZA SA IL INCHEIE CU FONDUL SA SE FACA INTR-O INCADRARE CARE SE  POTRIVESTE CEL MAI BINE NEVOILOR ACTUALE ALE ROMANIEI, RESPECTIV IN FACILITATEA EXTINSA DE FINANTARE DESTINATA DISPONIBILIZARII DE IMPRUMUTURI NECESARE DEZVOLTARII DURABILE A TARII.

Interventia noastra se bazeaza pe recomandarile facute de Bordul FMI din martie 2004, care arata ca o tara aflata in pozitia de a apela la imprumuturi externe solicita o facilitate de finatare care raspunde cel mai bine nevoilor de resurse financiare cu care se confrunta.
      Pentru a se inscrie pe drumul DEZVOLTARII DURABILE, obiectiv ONU,  al  Uniunii Europene (OBLIGATORIU ptr. Romania ! - asumat de Consiliul European la Goteburg...), are nevoie de uriase resurse financiare de care nu dispune .
      Desi Noile Directive FMI  prevad o dublare a imprumuturilor multianuale destinate acestui obieciv al "dezvoltarii durabile " de care  Romania are nevoie strigenta  finantistii din MFP  refuza sa le solicite, propunand un nou acord pagubos , de tip "precautie" ce exclude dreptul de a  accesa sumele negociate  !!!

  
NOTA:

   ADRESA -solicitare de a face parte din org Socetatii Civile invitate la dialog .
   -va cuprinde solicitarea de participare a del. SCMD ...  2.tabel nominal cu membri deleg. (date de indentificare),3.rugamintea de confirmare a primirii si mai ales 4. a aprobarii paticiparii. delegatiei noastre,  la intrevedere 5.solicitarea de a ne fi  comunicata data, ora si locul consultarilor .
  
     2.  - identificarea a organizatiilor componente ale Societatii Civile, a persoanelor cu competente de a putea prezenta cat mai persuasiv propunerile formulate ;
     3.  - contactarea si coptarea altor ONG-uri ne afiliate inca la actiunile organizate de SCMD
- acceptul scris de pareticipare /reprezentare .
     4.  - transmiterea in acest sens conducerilor acestor organizatii a ideilor principale a actiunii intreprinse si interogarea aspra problemelor particulare, ce propun a fi  abordate .

     RECOMANDARE   Solutionarea activitatilor prezentate necesita maxima urgenta(3-5 zile), intrucat solicitarea de participare trebuie sa ajunga la cancelaria FMI inaintea altor solicitari similare si cu cateva zile inainte de sosirea acestora la Bucuresti  (la dat de 15.01.2013.)  

      Prezentam ansamblul de argumente ce motiveaza participarea SCMD si a celorlalte organizatii din Societatea Civila in ralierea lor la actiunea propusa:
   A)  Guvernul Romaniei aflat intr-o accentuata penurie de resurse bugetare si in perspectiva unei crize prelungite tarileUE (prognoza FMI,BM pentru 2013) este predispus sa apeleze la
   -noi restrictii privind cheltuielile bugetare ,
    - amanarea aplicarii masurilor de crestere economica si ocupare a fortei de munca - comf .Pactului de crestere , stabilit de Consiliul European (pe care Gov. trebuia sa-l aplice de la 1 august 2012 !!!)
   B)   Toate actiunile noastre  pentru redobandirea drepturilor lezate (pensii,salarii,asistenta sociala,etc.) au fost si sunt refuzate de raspunsul repetat de MFP de "lipsabanilor la buget", buget ce nu poate creste fara o crestere economica durabila.
    C)  Depasirea acestui impas poate fi facuta fructificand prevederile favorabile ale Directivelor FMI  10 -ian.2011(adaptae la criza), ce au majorat la 300 la 600 % plafonul imprumuturilor acordate t. cu economii emergente (cum este Romania), in vederea sustinerii DEZVOLTARII DURABILE.
     
    ROMANIA ,prin rep. desemnati de MFP,refuza insa nejustificat sa solicite aceste imprumuturi avantajoase (de cca 8500 mil. euro !!!), destinate dezvoltarii economice , dar continua sa se imprumute de pe piata la costuri duble , activitate ce cerem sa fie stopata imediat !

   Aceasta abordare, ce incalca flagrant "principiul rationalitatii economice", sporeste cheltuielile bugetae cu cca. 350-500 mil euro si in plus cu  =>comisionele de intermediere !).
    Numai stoparea acestor cheltuieli,total nejustificate si ramanerea acestor bani la buget, ar diminua in buna parte severitatea masurilor de austeritate la care suntem supusi  majoritatea cetatenilor tarii .
    Aceasta  actiunea de pagubire a statului roman , inceputa in 2003 de un grup de finantisti guvernamentali din MFP, face  obiectul unei cercetari a DNA derulata dealungul a cinci ani (Dosar penal - infractiuni impotriva interesului public) .

Va vom tine la curent si cu ancheta DNA pe acest subiect de larg interes national.

Va prezint, mai jos, una din piesele acestui Dosar , in speranta ca opinia publica sesizata, va face presiuni, in sens pozitiv asupra Guvernului si asupra DNA in finalizarea acestui dosar si tragerea la raspundere a vinovatilor de pagubirea statului roman cu sume care ating mai multe miliarde de euro:

PETITIE  - R E C L A M A T I E 
   
 Domnule Prim -ministru,

      Va aducem cu respect la cunostinta, ca in contradictoriu cu pozitia Dumneavoastra  ferma, privind respectarea Constitutiei si a legilor in actul de guvernare, functionarii publici din Ministerul Finantelor Publice, se abat de la principiile statului de drept, incalcand  legea.
  
         Va reclamam in acest sens faptul ca in raspunsul primit  la petitia noastra, inreg. la Guvern .- Cabinet Prim-ministru cu nr.  5/3709/24.05.2012, MFP, (remis si dumneavoastra), nu suntrespecte dispozitiile Legii 233/2002 priviind modul legal de solutionare a petitiilor, dar mai ales faptul ca  >>nu s-au intrepris niciuna din masurile ce se impuneau pentru indreptarea erorilor semnalate  <<in politica de creditare a Guvernului Romaniei.
  
    Drept consecinta, MFP in numele Guvernului : 
           =>continua sa se imprumute "exclusiv si scump" de pe piata de capital renuntand (nemotivat legal) sa foloseasca imprumuturile deja "convenite si disponibilizate" in acordul incheiat cu FMI si Uniunea Europeana !!!
           => continua sa mareasca nejustificat, in acest fel, indatorarea statului, paguba rezultata din  costurile duble (!!!), aferente imprumuturilor de pe piata privata de capital (dobanzi +comisioane).
   Pentru a da un aspect aparent legal acestor operatiuni paguboase semnatarul raspunsului,  comite  un "fals intelectual", cand afirma ca guvernul nu are dreptul sa acceseze imprumuturi de la Fond pentru " a sprijini programe economice ...", fals pe care il dovedim anexand un extras din doc. FMI ((anexa 3.)
    
     In cuprinsul raspunsului lipseste de asemenea, motivarea in drept a acestor fapte incriminate, intrucat,  OG. 64/2007 (cap.II,art.3) obliga Guvernul la
                               " asigurarea necesitatilor de finantare cu minimizarea costurilor ".
     In plus, se  incalca dispozitiile art.13 din Legea 233/2002 privitoare la  motivarea legala a raspunsului,prevedere a ultimului aliniat :
    "  .... .In raspuns se va indica in mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate " 

   Intrucat   MFP nu a putut si nu poate invoca niciun temei legal care sa justifice respingerea masurilor propuse, cuprinse in PROIECTUL" Maximizarea beneficiilor Romaniei in relatia cu Fondul Monetar International (FMI)" si Uniunea europeana (UE) , MFP a omis intentionat MOTIVAREA in DREPT a neaplicarii lui.   

      Exprimandu-ne inca odata increderea in determinarea Dumneavoastra de a impune respectarea legii in actul de guvernare ,va rugam dispuneti masurile imperative ale art.1 din Legea 115/2009, ce obliliga ca    " Guvernul in intregul si fiecare dintre membrii acestuia sunt obligati sa isi indeplineasca mandatul cu respectarea Constitutiei si a legilor tarii ..." 

     ANEXAM : 1. PROIECTUL "Maximizarea beneficiilor Romaniei ...  "
                      2. Raspunsul MFP nr.609859/22.06.2012
                      3.Extras de pe site-ul FMI privind definirea termenilor ...EFF

   Cu deosebit respect,

                           Ionel Constantinescu - cercetator REI          

Bucuresti 20.07.2012


11 comentarii:

  1. Oare sa fie adevarat? Adica, in timp ce Romania beneficiaza de un imprumut la FMI, si plateste dobanzi la acesta, in fapt banii nu se afla in Trezoreria Statului, acesta fiind "obligat" de baietii destepti sa se imprumute de pe piata libera, unde dobanzile sunt de 2 ori mai mari? Cum este posibil acest megajaf, aceasta megahotie, fara stirea Premierului sau a Guvernatorului BNR?
    Sau toate astea se fac cu complicitatea celor doi?
    INMARMURITUL DE INDIGNARE

    RăspundețiȘtergere
  2. DE CE STATUL SE IMPRUMUTA LA FMI SI NU SE IMPRUMUTA DE LA POPULATIA ROMANIEI? NU ERA MAI CORECT, MAI CINSTIT, IN LOC SA BAGE MANA IN BUZUNARUL SALARIATILOR SI PENSIONARILOR, ADICA SA-I FURE, SA SE IMPRUMUTE DE LA ACESTIA, CU DOBANDA REZONABILA PENTRU AMBELE PARTI?

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo desteptii lui tata din scmd,

    I-ati votat si acum strigati ca sunt hoti.

    Taceti si inghititi fraierilor.

    Foarte bine fac baietii destepti ca profita de pe urma prostilor.Dormiti in continuare.

    Nu degeaba imnul Romaniei este "Desteapta-te romane".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca gresiti. Frauda asta teribila are loc de cel putin 3 ani ... SCMD a sustinut USL in alegeri tocmai in ideea ca hotiile vor fi depistate si eliminate din aceste structuri ale statului. Aceste lucruri nu se pot face insa peste noapte!

      Ștergere
    2. Nu se pot face peste noapte, atunci cand stafeta de conducere a tari a fost predata de catre niste hoti la alti hoti, care fac parte de fapt din aceeasi gasca in spatele usilor inchise si se afiseaza ca fiind dusmani de moarte in fata opiniei publice.

      Acordul dintre basescu si ponta s-a facut in secret. Voi scmd-istii de ce nu ati fost informati de catre ponta, pentru ca vad ca Dogaru spune ca faceti parte din forta a treia.

      Rasul-plansul cu aceasta forta a treia.

      Oricum apreciez decenta in limbajul utilizat in raspunsul dvs si jos palaria pentru asta.

      Ștergere
  4. Tanarul demonstrant caruia jandarmii i-au rupt piciorul a fost lovit de un jandarm care era dotat cu bocanci cu cuie de titan, material intrat in dotarea Jandarmeriei gestapoviste in 2010, cand guvernul Basescu a cumparat de 83 de milioane de euro MATERIALE DE INABUSIT REVOLTE POPULARE si ca atare nu au mai ramas bani de salarii si pensii , care au fost astfel taiate .
    SA TRAITI BINE !! Nu voi multimea , ci eu care ma plimb la vilele lui Ceausescu de la Neptun si Predeal , ce mama naibii mai vreti mai GAOZARILOR , CA POATE NU V-AM CIURUIT DESTUL , INSA IL AM APROAPE PE TRAIAN VICTOR PONTA SI ASTA O SA VA FACA HAGA MAI BINE DECAT TRAIAN EMIL BOC.

    RăspundețiȘtergere
  5. EXPERT SEF IN MALVERSATIUNI DE FACTURA ECONOMICA ESTE MATUSALEMICUL GHERGHINA , DE NEINLOCUIT DE LA M.F.

    RăspundețiȘtergere
  6. DOMNUL DOGARU, PRICINA SI ALTI 4 MEMBRI DE FRUNTE AI SCMD,SUNT SANTAJATI CU DOSARE PENALE DE SUBMINARE A PUTERII DE STAT, SI DE ACEEA AU DEVENIT NISTE CATELUSI CARE LING CURUL PERFID AL POLITICIENILOR. FIRESC AR FI FOST SA LASE LOCUL ALTORA SA DUCA STINDARDUL LUPTEI, INSA AU CONCEPUT CA E MAI BINE SA SPRIJINIM FOSTII MILITARI PRADATI DE PDL SI PROSTITI SI DE USL , CA LOR NU LE PASA DIN CAUZA COTIZATIILOR INCASATE LA GREU. INSA SCMD LA ORA ACTUALA ESTE O ORGANIZATIE NONSENS, DIN CAUZA TRADARII SEFILOR SCMD SI A PREMIERULUI TRAIAN VICTOR PONTA INCEPIND CU 13 IUNIE 2012 SI PINA LA CALENDELE GRECESTI. ORI CU EMIL BOC ORI CU TRAIAN VICTOR PONTA TOT AIA ESTE.
    PENSII MILITARE NU VOM MAI AVEA NICIODATA IAR CEI CU PENSIILE TAIATE ASA VOR RAMINE TOT PE VECI. DACA GL. DOBRITOIU A FOST CAT DE CAT BINE INTENTIONAT , PONTA LA SUBMINAT SI NU L-A MAI NUMIT MINISTRU , ALEGAND VARIANTA CUMATRULUI SEF AL MAFIEI PERSONALE REEVALUAT , MARESALUL GABITA OPREA ZIS FIXATIV.
    CEI 26.500 DE FOSTI PENSIONARI MILITARI SI ALTII CATI OR SA MAI INTRE IN ACEST CLUB DE "NESIMTITI" NE PUTEM LUA ADIO DE LA LEGEA PENSIILOR MILITARE SI DE LA REVENIREA CUANTUMULUI PENSIILOR TAIATE SI DESFIINTATE , CA DOAR NOI NU SUNTEM DECAT FOSTI MILITARI NU SUNTEM MAGISTRATI CA BETIVANCA TURCU , CAREIA I S-A FACUT O PENSIE DE 10.500 DE LEI/LUNA SAU BRAVUL PROCUROR MILITAR DAN VOINEA CU O PENSIE AMARATA DE 18.500 DE LEI/LUNA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca toti din SCMD ar gandi ca dumneata, de mult nu mai exista acest sindicat!...
      Din fericire, marea masa a membrilor SCMD au o minte agera si, evident, dau dovada de tenacitate in indeplinirea scopurilor pe care si le-au propus.
      Mr. Panduru Mihaita

      Ștergere
    2. Cel mai grav este ca, aducand grave, dar false acuzatii, nu aveti decenta sau barbatia de a o face in afara anonimatului. M-ar bucura sa vad ca aveti curajul de a renunta la stigmatul anonimatului si de a vorbi deschis despre nemultumirile care le aveti. Sigur veti fi informat corect de toate actiunile care le desfasuram la nivel SCMD.

      Ștergere
  7. You made some good points there. I checked on the internet for more info about the issue and
    found most people will go along with your views on this site.



    Feel free to visit my blog: best diet

    RăspundețiȘtergere